2018. december 28., péntek

...hogy az ÓDA repozitóriumban teljes szövegű szakdolgozatokat olvashatsz?

Az Óbudai Egyetem egyetemi repozitórium szolgáltatása, az ÓDA (Óbudai Egyetem Digitális Archívum) egy olyan teljes szövegű adatbázis, amely az Egyetem tudományos eredményeit – publikációk, közlemények formájában – archiválja, szolgáltatja és reprezentálja.


Az adatbázis jelenleg több mint 15 ezer dokumentumot tartalmaz, ennek mintegy 65%-át teszi ki a szakdolgozatok gyűjteménye. A gyűjtemény helyet ad az egyetemen készült szakdolgozatoknak, TDK dolgozatoknak, PhD disszertációknak, konferenciaközleményeknek és oktatói publikációknak.



Egy digitális intézménytörténeti gyűjtemény is az ÓDA részét képezi, melyben az Óbudai Egyetem és jogelőd intézményeinek történeti dokumentumai kereshetők és kutathatók. Ez a gyűjteményrész az Egyetemi Könyvtár digitalizálási munkálatai segítségével bővül, mivel ezek a dokumentumok jelenleg csak nyomtatott formában léteznek.


Az ÓDA adatbázisa mindenki számára elérhető, kereshető. A szakdolgozatok és diplomamunkák teljes szövegét azonban csak az Óbudai Egyetem számítógép hálózatából - például az Egyetemi Könyvtár olvasótermeiből - érhetjük el.


További információk és írások a témával kapcsolatban:

Az Óbudai Egyetem Digitális Archívuma (ÓDA)

Videotutorial - Az Óbudai Egyetem Digitális Archívum (ÓDA) felületének használata

Berek Lajos, Berek László, Rajnai Zoltán: A tudományos kutatás folyamata és módszerei : ÓE-BGK 3073 - Budapest, Óbudai Egyetem, 2018

Berek László: Plágiumellenőrzés és teljes körű archiválás: az Egyetemi Könyvtár feladatai az Óbudai Egyetem oktatási folyamataiban. In: Könyvtárak a tudomány és a felsőoktatás szolgálatában : Tanulmányok Kaposvár, Magyarország : Kaposvári Egyetem, (2016)

Feketéné Gyarmati Andrea: Információkeresés online hiteles forrásai /KVT-02/