Ez a döntés igen szerencsésnek bizonyult, és a „Joe, van egy ötletem. Tervezzünk egy új kocsit!” mondatokkal induló beszélgetéssel kezdetét vette a XX. század egyik legnagyobb sikertörténete. Az egyszerűen kezelhető és megbízható konstrukció, illetve a kedvező ár annyira megnyerte a vevők tetszését, hogy a típust 1927-ig gyártották. A legyártott T-modellek száma elérte a 15 milliót!
"Nagy tömegeknek szánt autót fogok építeni. Elég nagy lesz egy családnak, de mégis elég lesz egyetlen ember, aki kezeli és gondoskodik róla. A legjobb anyagokból, a legjobb szakemberek fogják összeszerelni és a modern mérnöki munka legegyszerűbb konstrukcióira fog épülni. Ennek ellenére annyira olcsó lesz, hogy bárki, akinek jó fizetése van, képes lesz megvásárolni és családjával együtt élvezni azt az áldott időt, amit Isten nagyszerű nyílt terei nyújtanak."
--- Henry Ford: My life and work (1922)
A 1922-es gyártású Ford T-modell - amelyet az Óbudai Egyetem Bánki Kara vásárolt meg és újított fel - jelenleg is a Népszínház utcában, a Kar épületében van kiállítva.
A bejegyzés az alábbi források felhasználásával készült:
Gáti József, Horváth Sándor: A Ford T-modell bolygóműves váltója, az automata váltók első előhírnöke. In: Óbuda University e‐Bulletin, Vol. 1, No. 1, 2010.
Gáti József, Kuti János: Galamb József és Ford T-modell. In: XIII. Fiatal Műszakiak Tudományos Ülésszaka. Kolozsvár, 2008. március 14-15.
Ford T-modell / Wikipédia