2019. január 25., péntek

...napjainkban a marketing szegmens legfontosabb területe az online marketing, a témában számos nyomtatott dokumentumot és elektronikus forrást érhetsz el az Óbudai Egyetem Könyvtárában

Annak, hogy napinkban gazdasági, üzleti sikereket érjünk el verseny környezetben, elengedhetetlen feltétele a  különböző marketing területek ismerete, azok módszereinek készségszintű, progresszív szemléletű alkalmazása. Ezen marketing területek közül is az egyik legjelentősebb, az online környezetben folytatott marketing tevékenység.
Az online marketing az e-marketing egy fajtája, nem más, mint internetes marketingAz online marketing számos eszközzel él, ezek közül érdemes megemlíteni a következőket:
Webanalitika, Keresőmarketing, Mobilmarketing, Sajtóközlemény, Banner, Linkkampány, email és hírlevelek, Vírusmarketing, Partnerprogram, Blogok, Wikik, Hírek RSS-ben, Fórumok


Online Marketing Alapok Kurzushét #1 - Mérések




Az online marketing alapelve összefoglalható a hagyományos marketing 4-lépéses folyamatával, azonban az interneten a marketing tevékenység egyre inkább az eladó és az egyszemélyes piacot képző vásárló közötti kommunikációban valósul meg. A kommunikátor szerepében az eladónak személyesebb módszerekkel van lehetősége cégének vagy üzletének ismertségét/tudatosságát felépíteni, és ezzel végeredményben egy emberközpontúbb kommunikációt létrehozni. A kommunikáció célja végső soron az, hogy megalapozza a potenciális vásárlóban a bizalmat az eladó iránt.

Az Óbudai Egyetem, számos képzéshez kapcsolódóan hasznos dokumentumok érhetőek el az online marketing téma körében az Óbudai Egyetem Egyetemi Könyvtárának, nyomtatott és digitális állományában. 



További információk és dokumentumok a témával kapcsolatban:

Válogatás a nyomtatott dokumentumokból:

Tóth Mihály -  Online marketing : Útmutató az internetes vevőszerzéshez / Tóth Mihály. -  2. kiad. -  : Netkreatív.hu KFT , 2012. - 279 p. ; 20 cm 

Eszes István -   Online marketing / Eszes István, Bányai Edit. - Budapest : Műszaki Kvk. , 2002. - 176 p. : ill. ; 26 cm 

Fehér Márton, Gombos Zsolt - Neten a cégem kézikönyv / az útmutatót kidolgozta Fehér Márton és Gombos Zsolt. - [Budapest] : Online Marketing Akadémia , [2010]. - 60 p. : ill. ; 17 cm 

Haig, Matt -   Online stratégia kialakítása : nélkülözhetetlen útmutató az internetes kereskedelemhez / Matt Haig. - Pécs : Alexandra K. , 2005. - 152 p. ; 21 cm. - (A sikeres menedzsment kulcsa)


Bányai Edit,  Novák Péter -   Online üzlet és marketing / szerk. Bányai Edit, Novák Péter. - Budapest : Akadémia Kiadó , 2011. - 267 p. : ill. ; 24 cm. - (Marketing szakkönyvtár)



Válogatás előfizetett adatbázisainkól:

(csak az ÓE egyetemi hálózatából elérhető)

Publikációk:


Grubor, Aleksandar: Internet Marketing as a Buisness Necessity In: Interdisciplinary Description of Complex Systems. 2018, Vol. 16 Issue 2, p265-274. 10p. ISSN: 1334-4684 (Adatbázis: Ebscohost, Academic Search Complete)


I-Ping Chiang, Chia-Yi Lin, Chih-Hui Huang: Contemporary Management Research. Sep2018, Vol. 14 Issue 3, p167-189. 23p. 1 Diagram, 7 Charts.  (Adatbázis: Ebscohost, Academic Search Complete)


Tehrani, Nadji: Online Marketin Comes Of Age! Opportunities & Pitfalls. Custromer Inter@ction Solutions; Oct 2005; 24; SciTech Premium Collection pg. 2. (Adatbázis: Proquest: SciTevch Premium Collection)


Elektronikus könyvek:


Bányai Edit–Novák Péter: Online üzlet és marketing / Budapest: Akadémiai Kiadó, 2016. ISBN 978 963 05 9725 8


Rekettye Gábor: Marketing a magyar kisvállalatoknak / Budapest: Akadémiai Kiadó, 2016. ISBN 978 963 05 9777 7