Az AutoX nevet viselő kínai önvezető járműveket gyártó cég nem régen mutatta be hogyan teljesít a legújabb generációs önvezető járművük a kínai városi csúcsforgalomban.
Az AutoX egyike azon kevés önvezető járműveket gyártó vállalatoknak, akik engedéllyel rendelkeznek autótik, biztonsági sofőr nélküli közúti teszteléséhez. A Kínai cég 2020 augusztusában Sanghajban állította szolgálatba a biztonsági sofőrös önvezető taxikat. 2021 januárjában pedig elindították a "RoboTaxi" programot, amelyben már sofőr és távoli irányítás nélküli járművek vesznek részt.
A világ autonóm járműgyártásának élvonalát képviselő kínai vállalat, idén júliusban mutatta be a taxikhoz készített legújabb önvezető rendszert. A "Gen5" rendszer másodpercenként 2020 billió számítást képes elvégezni. Ez a rendszer irányíja a 28 kamerával és 4D radarral ellátott járműveket.
Az AutoX technológiában elért előnyét azt is jól jelzi, hogy rendelkezik sofőr nélküli tesztelési engedéllyel, míg Toyota a Tesla az Apple és még több mint 40 cég nem. Legutóbb egy meglehetősek kaotikus közlekedéssel rendelkező urbanizált területen készült videót tettek közzé.
A videó sajnos nem enged betekintést az irányítást végző mesterséges intelligencia működésébe, de az igen csak hektikus helyzetben araszolgató önvezető jármű jól mutatja hol taranak az AutoX fejlesztései.
A közutakon is engedélyezett önvezető járművel megjelenésére még várnunk kell. Az AutoX is elmondta, sok fejlesztési munka vár még rájuk. Azonban a most bemutatott Gen5 rendszer egy újabb nagy lépés. Fejlesztésekor minden eddiginél magasabb szintre szerették volna hozni az önvezető funkció megbízhatóságát. Ezért volt szükséges a minden eddiginél magasabb számítási kapacitás és a megbízható működést növelő többlet funkciók hozzáadása.
Amennyiben a téma felkeltette az érdeklődésedet számos dokumentumot érhetsz el az Óbudai Egyetem Egyetemi Könyvtárának nyomtatott és digitális állományiban.
Joo-Whan Hong: AI, you can drive my car: How we evaluate human drivers vs self riveing cars. Computers in Human Behavor, 2021.
Chen Ziyan: China's self driving car legisilation study. Computer Law & Security Review. 2021.
Chatachawal Wongchoosuk: Intelligence System. IntechOpen. 2018.
Fernández-Llorca David: Intelligence Vehicles. MDPI. 2020.
Alexander Hars: Self Driving Cars: The Digital Transformation of Mobility. Markplatze im umbruch. 2015.
Yuxi Guo: Can driving condition prompt systems improve passanger comfort of intelligent vehicles? Transportation Reserch Part F: Traffic Psychology and Behvior. 2021.
Mahdi Dibaei: Attacks and defences on iltelligent connected vehicles: a survey. Digital Communications and Networks. 2020.
Ankit Kumar: Self Driving Car. Compuational Inelligence in Pattern Recogniion. 2019.
Debkumar Chowdhury: Self-driving Car in Virtual Simulation. Emerging Technologies in Data Mining and information Security. 2021.
Rohan Chopra: End to End Reinforcement Learning for Self driving Car. Advanced Computing and Intelligent Engineering. 2020.
Naini C. Iyer: Localiztion on Self Driving Cr Using Particle Filter. Advances on Computing and Network Communications. 2021.
Abhishek Soni: Desing of Machine Learning Based Self Driving Car. Machine Learning for Robotics Applications. 2021.
Jamie Craig: Should Sel Drinving Cars Mimic Human Driving Behaviors. International Conference on Human Computer Interaction. 2021.